måndag 3 oktober 2011

Hallå hösten :D

Hej hej.
Vi på Nalda välkomnar hösten med öppna armar. Satt i bussen imorse och tittade ut på alla vackra färger. Hösten är underbar på många vis, jag är glad att jag tack vare mina hästar får vara ute i denna vackra natur, speciellt under hösten.

Nu bloggar jag direkt från mitt såkallade 'pluggrum'. Ska egentligen sitta och plugga NO nu då vi har prov på de imon men orkar inte just nu...
Imon har vi ju som sagt NO prov men vi har även SO prov och på fredag är de MA prov...väldigt många prov nu..Så sitter som sagt och pluggar.

Menmen nog om imon, idag så har de vart en väldigt konstig dag då dagen började med språk, alltså franska för min del, tråkigt som vanligt men jag hänger med iallafall. Och wow vad konstigt med språk tänker väl ni men jag har inte kommit till de konstiga ännu..
Sen var de dags för mentor då vi skulle haft SO provet egentligen men nej, utan helt plötsligt började brandlarmet tjuta så alla klasser var tvugna att gå ut, i regnet och kylan. Så vi stod där i kanske 15 min och alla blir jätte irriterade pga att de bara är en övning...
Men helt plötsligt kommer en brandbil farandes in på skolgården och alla blir såklart väldigt förvånade. Så börjar brandmännen lassa ut en slang och plötsligt ser vi en massa rök komma från biblioteket. De blir lite smått panik bland vissa elever...

Men...sen säger brandmannen att nej då, detta är bara en övning och vi kan gå in igen, efter han har sagt 'kan vi be alla att ta några steg bakåt? Denna rök är väldigt farlig.' Så då va de bara att traska in igen, sura och förvånade...Så brandmännen och skolan hade alltså tagit in en massa fake rök i bibblan och som sagt kom en stor branbil dit, ganska onödigt men också lite coolt för att bara vara en övning.

Och sen så blev de ju inget SO prov så nej vi har de imon istället.

Och sen MÅSTE jag berätta om igår då jag var i kristiansstad och såg på världens allra bästa Kevin Borg när han uppträdde som Danny Zuko i musikalen Grease. Han var såååååå fruktansvärt grym, snygg, underbar och perfekt! Måste bara se den igen ! I <3 Kevin Borg ! <3<3<3<3

Så nu ska jag tillbaka till pluggandet och sen en väl förtjänt dusch efter att ha vart å tränat och innan de vart i stallet.

Så, känner att jag måste sluta skriva så långt annars kommer ingen orka läsa de jag skriver längre..

Wish me luck på NO & SO provet imon då guys ? :D

Kramar, Nadine.


Bild på min älskade Kevin <3

Hittade ett youtube klipp med Kevin och hans motspelerska i Grease.
Denna låten, fast på svenska sjunger dom på musikalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar